بررسي تاثير آموزش در زمينه اهميت آزمون پاپ اسمير بر دانش و عملكرد آموزگاران مدارس ابتدايي دخترانه شهرستان رفسنجان

مهدي زاده, خديجه (2013) بررسي تاثير آموزش در زمينه اهميت آزمون پاپ اسمير بر دانش و عملكرد آموزگاران مدارس ابتدايي دخترانه شهرستان رفسنجان. Journal of Kerman University of Medical Sciences.

[img]
Preview
Text
161-550-1-PB.pdf - Published Version

Download (172kB) | Preview
[img]
Preview
Text
absrtact161.pdf - Published Version

Download (198kB) | Preview
[img]
Preview
Text
title161.pdf - Published Version

Download (177kB) | Preview

Abstract

پژوهش حاضر به منظور تعيين تاثير آموزش در زمينه "اهميت آزمون پاپ اسمير در پيشگيري و تشخيص زودرس سرطان دهانه رحم" بر دانش و عملكرد آموزگاران مدارس ابتدايي دخترانه شهرستان رفسنجان انجام گرفته است. نمونه اين پژوهش شامل 163 نفر آموزگار بود كه به دو گروه تجربي و شاهد تقسيم شدند. پس از انجام آزمون مقدماتي در هر دو گروه، پژوهشگر اقدام به اجراي يك برنامه آموزشي در گروه تجربي كرد. اطلاعات مربوط به دانش و عملكرد هر دو گروه بعد از آموزش به ترتيب پس از ده روز و دو ماه جمع آوري گرديد. تجزيه و تحليل داده ها، از نظر آماري تفاوت معني دار انجام آزمون پاپ اسمير گروه تجربي (24.2 درصد) در مقايسه با گروه شاهد (1 درصد) را بعد از آموزش نشان ميدهد (P < 0.01). علاوه بر اين، مقايسه تفاوت ميانگين دانش گروه تجربي قبل و پس از آموزش و ميانگين مشابه در گروه شاهد نيز داراي اختلاف معني دار بود (P < 0.01).

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
R Medicine > RJ Pediatrics
Depositing User: fatemeh karami karami
Date Deposited: 19 Dec 2015 08:05
Last Modified: 19 Dec 2015 08:05
URI: http://eprints.kmu.ac.ir/id/eprint/22560

Actions (login required)

View Item View Item